Tvätt och torkrum

Föreningen har två tvättstugor och två torkrum, en av vardera i källaren på Swedenborgsgatan och Egilsgatan. Som boende i föreningen har du möjlighet att nyttja båda dessa tvättstugor och torkrum. I tvättstugorna finns två tvättmaskiner och en torktumlare. Skulle någon av maskinerna eller torktumlare vara trasig, kontakta i första hand styrelsen via mail: gilletnr9@gmail.com. Vid akut ärende ring 0771-860 860 för felanmälan (Riksbyggen). För bokning av tid finns bokningslistor uppsatta utanför dessa utrymmen.
Vänligen respektera de tider för tvätt och torkning som finns angivna på bokningslistorna.
Viktigt är vidare att vi följer de anvisningar som finns i tvättstugor och torkrum, så att våra maskiner fungerar bra och håller längre. I tvättstugan på Egilsgatan finns en nyinstallerad luftavfuktare varför alla dörrar och fönster måste vara stängda under torkning för optimal funktion. På Swedenborgsgatan finns ingen luftavfuktare så där lämnas dörren med fördel på glänt för optimal effekt vid torkning. För att hålla lokalerna fräscha, ska dessa städas efter användning och städutrustning finns i tvättstugorna. Tomma tvättmedelsförpacknngar tar mycket plats och slängs därför inte i tvättstugans soptunna, föreningens medlemmar ansvarar gemensamt för en trevlig miljö i tvättstugorna.