Trädgård

Föreningen har en härlig innergård som alla medlemmar fritt kan använda samt även gräsytor mot både Egilsgatan och Swedenborgs-gatan. Under sommarhalvåret kan alla medlemmar fritt använda föreningens utemöbler och grillar. Självklart ska trädgårdsmöbler ställas i ordning och vid behov torkas av efter användning. Även grillen ska tömmas på kol och göras ren efteranvändning och allt skräp ska kastas.
För att hålla trädgården i gott skick, hjälps vi åt att sköta denna genom gemensamma trädgårdsdagar. Normalt har vi två trädgårdsdagar på våren och två på hösten, då vi rensar rabatter och gångvägar från ogräs, klipper häckar, krattar löv med mera. Dessa tillfällen avslutas med att det bjuds på fika med tilltugg. Uppslag sätts upp i portarna när det är dags!
Under sommarhalvåret ansvarar vi tillsammans för gräsklippning. Eftersom det finns 36 lägenheter i föreningen räcker det med en gräsklippning per säsong om alla hjälps åt och ansvarar för gräsklippningen under en vecka. Den person som senast använt gräsklipparen ansvarar för att det finns tillräckligt med bensin för att använda gräsklipparen på nytt. Lämna kvitto till ordförande för ersättning vid inköp av bensin. Anmälningslistor till gräsklippning kommer upp i porten till Egilsgatan 9 B när detta är aktuellt.

Styrelsen har beslutat att fågelmatning är förbjudet. Se länk nedan för mer information om varför.